وارد شوید
ثبت نام کنید
0.001
false
true
true
4000
2
true
true
true
400
true
false
zip,pdf,txt,mp4,xlsx,docx,doc,jpg,jpeg,png,gif
false
true
false
@myirancnbot
40
false
43670
0
انتخاب کنید...
آگهی
محصول
خبر و مقاله
فروشگاه
پنل فروشنده
کسب درآمد
آگهی ها
ثبت آگهی
مقالات
ثبت مقاله
تماس با ما
زیرمجموعه ها
مقالات
/
گوناگون
/
تبلیغات اینترنتی چیست؟( آشنایی با تبلیغات اینترنتی )
0
0
تبلیغات اینترنتی چیست؟( آشنایی با تبلیغات اینترنتی )
نویسنده:
محمود ردانی پور
1393/04/03 02:20
تعریف تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد،در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نمودهاند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید (سایت صدا و سیما 2002). در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی1، تبلیغدهندگان2 (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.
تبلیغات اینترنتی, تبلیغات اینترنتی چیست
تاریخچه تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در 27 اکتبر سال 1994 و در سایت هات وایر3 نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات میبایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.
در آن زمان 14 طراح تبلیغاتی مبلغی معادل 30،000 دلار برای نمایش 12 هفتهای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف 1999). در سال 1995 وب بعنوان رسانهای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم4 در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال 1996 الدزموبیل5 اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود. در جدول 1 به برخی از اتفاقات مهم صنعت تبلیغات اینترنتی اشاره شدهاست.
روند تبلیغات اینترنتی در دنیا
تبلیغات اینترنتی از زمان پیدایش (سال 1994) تا سال 2007 شاهد رشد بسیار زیادی بودهاست. بطوریکه حجم درآمد تبلیغات اینترنتی از رقم 267 میلیون دلار در سال 1996 به رقم 13087 میلیون دلار در سال 2007 رسیدهاست. ولی در بین سالهای 2001 و 2002 این صنعت شاهد رشد منفی بودهاست. روند رشد در سال 2003 تغییر جهت داده و دوباره شاهد رشد مثبتی در این صنعت میباشیم.
تبلیغات اینترنتی در ایران
سیار پیش آمده که مدیران شرکتها در مورد موفقیت تبلیغات اینترنتی در ایران(به دلیل کند بودن روند IT نسبت به سایر کشورهای دنیا) اظهار شک و تردید کردهاند و بازخورد این صنعت تبلیغاتی را قابل مقایسه با آنچه در سایر کشورهای دنیا وجود دارد نمیدانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتادهاست. لذا میتوان گفت، تبلیغات اینترنتی هم به زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها خواهد شد. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه. باوجود آنکه اینترنت و فرهنگ و نیازهای وابسته به آن در ایران دیرتر از سایر کشورها وارد شده ولی به دلیل جوان بودن جامعه ایرانی با گامهای بسیار سریع تری در حال پیشرفت میباشد.
چرا برای تبلیغات آنلاین نیاز به آژانس تبلیغاتی هست؟
تبلیغات بنری اکثرا| براساس تعدادی که شما مایلید تبلیغاتتان دیده شود (روش نوین و متداول تبلیغات اینترنتی در حال حاضر در دنیا) ارائه میشود. از دلایل استفاده از تبلیغات اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره نمود.
-تجربه و تخصص برای انتخاب روش و مکانها و بودجه مناسب
-ارائه مشاوره تخصصی بر اساس فاکتو رهای اصلی تبلیغات (اهداف، جامعه هدف، نیازها و مخاطبین)
-ابزار و امکانات پیاده سازی تبلیغات (آمار گیری مستقل از وب سایتها، برنامه زمان بندی، تعیین محدوده جغرافیایی)
-مانیتورینگ و چک کردن روزانه تبلیغات (چک کردن آمار کلیک بنرها و میزان بازخورد)
-ارائه آمار هفتگی و ماهیانه تحلیل شده
-قرارداد با کلیه وب سایتها برای حفظ حقوق مشتری و پیش بینی موارد تخلفات و مشکلات احتمالی
-امکان پخش کردن تبلیغات بین چندین وب سایت با کمترین بودجه
-استفاده از جدیدترین تکنیکهای تبلیغات رایج در دنیا
-برنامه ریزی برای رسیدن به بازخورد بیشتر
-کنترل چرخه فروش
-عدم تفاوت قیمت با وب سایتها در عین ارائه خدمات تبلیغاتی
-استفاده از تختفیفها و موقعیتهای ویژه تبلیغاتی به نفع مشتریان
چرا تبلیغات اینترنتی؟
مطابق گزارش تبلیغاتی فورستر، تقریباْ 60 درصد از تبلیغات بنری نقش بسزایی در افزایش شناخته شدن نامهای تجاری در شرایط یکسان دارند.
سایر مزیات تبلیغات اینترنتی
ارزان تر از سایر رسانهها،فرآیند راحت و سریع,گسترده متمرکز و هدفمند،قابلیت ردگیری بینندگان،وابسته به زمان و مکان نیست،قابلیت هدف گیری دقیق مخاطبین اصلی،قابلیت سریع و ارزان تحلیل بازخورد و تغییر در رویه،حق الزحمهٔ اولیهٔ کم،حوزهٔ دسترسی وسیع.
و به طور کلی، تبلیغات اینترنتی راه بسیار خوبی برای با اطلاع کردن همه جهان از تولیدات یا خدمات خود به طریقی بسیار کم هزینه و کارآمد میباشد.
مدلهای کسب وکار
مدل کسب و کار به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب و کار اشاره دارد. تبلیغ اینترنتی موثر میبایست دارای مدل کسب و کار مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب و کار شود.
از جمله مدلهای کسب و کار تبلیغات اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مدل کسب و کار مبتنی بر محتوا
براساس این مدل از کسب و کار، ناشران اینترنتی میبایست با ارائه محتوای ارزشمند و مهم برای مخاطبین خود، ترافیک سایت خود را افزایش دهند. تلاش اصلی مدیران سایتها در این مدل میبایست معطوف به فراهم آوردن مطالب جالب برای افزایش ترافیک سایت شود.
چت با نویسنده
مقالات این دسته بندی
Articles in this category
اولین قربانی کارزار سطل آب یخ/ جوان اسکاتلندی جان باخت
گالری فونت بسم الله
7 قانون طلایی برای زنده ماندن در سوانح هوایی
در بازاریابی موبایلی چگونه مشتری دائمی جذب کنیم؟
با اپلیکیشن ها برای مسافران نوروزی آشنا شوید +عکس
بهترین نوشیدنی که در قران به ان اشاره شده است ....... میباشد.
روش های عاشق کردن کسی که دوستش دارید.
این برندهای معروف ارایشی هم سمی هستند!
5 توصیه طلایی برای بازاریابی بهتر و موثرتر
درباره وایبر
واتساپ؛ بهترین منبع خبری در بسیاری از کشورهای دنیا
تاثیر ونتیجه انتشار خبر رسمی درگوگل نیوز وبهبودی رتبه گوگل
جدول قیمت خودروها در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو
متفاوت، متفاوت باشیم
گزیده ای از حکمت های امام علی ( ع )
ثبت نظر یا سوال
Register comments or questions
نام و نام خانوادگی
first name and last name
ارسال
ارسال
نظرات
Comments
(0)
ترتیب
جدیدترین نظرات
مفیدترین نظرات
کلمات کلیدی:
اینترنتی ، ارتباطی، وایر، تبلیغات ، IT ، نوین ، بنری، فروش، مسابقه، نظرسنجی، جایزه،
اولین قربانی کارزار سطل آب یخ/ جوان اسکاتلندی جان باخت
5 شهریور 1393
گالری فونت بسم الله
6 آذر 1394
7 قانون طلایی برای زنده ماندن در سوانح هوایی
19 شهریور 1393
در بازاریابی موبایلی چگونه مشتری دائمی جذب کنیم؟
31 شهریور 1396
با اپلیکیشن ها برای مسافران نوروزی آشنا شوید +عکس
25 اسفند 1394
بهترین نوشیدنی که در قران به ان اشاره شده است ....... میباشد.
14 مرداد 1393
روش های عاشق کردن کسی که دوستش دارید.
20 آذر 1395
این برندهای معروف ارایشی هم سمی هستند!
5 فروردین 1395
5 توصیه طلایی برای بازاریابی بهتر و موثرتر
31 شهریور 1396
درباره وایبر
5 آذر 1393
واتساپ؛ بهترین منبع خبری در بسیاری از کشورهای دنیا
5 تیر 1396
تاثیر ونتیجه انتشار خبر رسمی درگوگل نیوز وبهبودی رتبه گوگل
8 فروردین 1395
جدول قیمت خودروها در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو
21 اردیبهشت 1402
متفاوت، متفاوت باشیم
4 مهر 1393
گزیده ای از حکمت های امام علی ( ع )
30 آبان 1393
articles.aspx
دلار:
125,756
تومان
بیت کوین:
92,036
دلار
1257560
fa