صفحه اصلیفروشگاه آنلاینپیگیری سفارشفروشندهکسب درآمد(بازاریاب)تالار گفتگودرج بنر ویژهایستگاه آگهیاخبار و مقالات واریز وجهدرباره ماتماس با ما

 

تاثیر رفتار برنامه ریزی شده بر پذیرش خرید اینترنتی 8046

تاثیر رفتار برنامه ریزی شده بر پذیرش خرید اینترنتی


تاثیر رفتار برنامه ریزی شده بر پذیرش خرید اینترنتی

نتایج یک پژوهش دانشگاهی نشان داد هنجارهای ذهنی و خودسودمندی بر پذیرش خرید اینترنتی موثر است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، همگام با دنیای مدرن، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان در پی آن هستند تا محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنتی و با صرف وقت و هزینه بسیار کمتری در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند و از این لحاظ گوی سبقت را در دنیای امروزی از رقبا بربایند. 


صرف نظر از امکانات و ویژگی‌هایی که هر عرضه‌کننده کالا یا خدمات باید دارا باشد تا بتواند در عرصه تجارت الکترونیک وارد شود، به نظر می‌رسد پذیرش افراد جامعه نیز از این تکنولوژی عامل بسیار مهمی در موفقیت این پدیده است. 


خرید اینترنتی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های تجارت الکترونیک اگر توسط مصرف کنندگان مورد پذیرش واقع نشود، منجر به عدم کارآیی و نتیجه‌بخشی فعالیت تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات در دنیای مجازی خواهد شد. از این حیث شناخت عواملی که در پذیرش خرید اینترنتی موثر هستند می‌تواند در ترویج این فناوری مفید باشد. 


هدف این پژوهش بررسی میزان تاثیر عوامل رفتار برنامه ریزی شده بر پذیرش خرید اینترنتی است. جامعه مورد مطالعه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی انتخاب گردیدند. عوامل رفتار برنامه‌ریزی شده عبارتند از ریسک درک شده، هنجارهای ذهنی و خودسودمندی. 


ریسک بیانگر میزان خطری است که خریدار در هنگام انجام خرید اینترنتی احساس می‌کند. هنجارهای ذهنی، نظرات و عقاید اطرافیان در مورد فرد است و اینکه فرد چقدر به این نظرات اهمیت می‌دهد و خودسودمندی دانش، توانایی و امکاناتی است که فرد برای انجام یک خرید اینترنتی در خود سراغ دارد. 


از این میان تاثیر عامل ریسک بیش از بقیه برآورد گردیده است. از نتایج فرعی این تحقیق همچنین اثبات تاثیر هنجار بر ریسک، هنجار بر خودسودمندی و تاثیر متقابل ریسک و خودسودمندی بر یکدیگر است.

این پژوهش با عنوان "بررسی تاثیر عوامل رفتار برنامه‌ریزی شده بر پذیرش خرید اینترنتی" بر دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترای دانشگاه فردوسی توسط محسن بنای زحمتی، دانشجوی دانشگاه فردوسی در مقطع کارشناسی‌‌ارشد رشته مدیریت بازرگانی، گرایش بازریابی، انجام گرفت و استاد راهنمای وی محمد لگزیان بود.

تاریخ ثبت مقاله: 1395/1/7    تاریخ به روزرسانی مقاله: 1395/1/7
منبع: http://tnews.ir/news/853859840604.html
بازديد: 3,584
امتیاز: 200
نام کاربری نویسنده: myfile95

 

امتیاز دهی

لطفا به مقاله فوق امتیاز دهید:






نظرات شما

شما می توانید درباره مقاله فوق نظر دهید:

نام و نام خانوادگی:

متن تصویر مقابل

 


کلمات کلیدی: برنامه ریزی ، خرید ، خرید اینترنتی ، موثر ، هنجارهای ، ذهنی ، پذیرش ، توزیع کنندگان ، تولید کنندگان ، خدمات ، کالا ، تجارت ، الکترونیک ، نتایج

اشتراک گذاری این مطلب در لینکدین   اشتراک گذاری این مطلب در فیس بوک   اشتراک گذاری این مطلب در تویتر   اشتراک گذاری این مطلب در کلوب   اشتراک گذاری این مطلب در گوگل بوک مارک   اشتراک گذاری این مطلب در یاهو   اشتراک گذاری این مطلب در گوگل پلاس وان   ارسال این مطلب به ایمیل دوستان