صفحه اصلیفروشگاه آنلاینپیگیری سفارشفروشندهبازاریابتالار گفتگودرج بنر ویژهایستگاه آگهیاخبار و مقالات واریز وجهدرباره ماتماس با ما

 

نگاهی به وضعیت واقعیت مجازی در سال 2016 8044

نگاهی به وضعیت واقعیت مجازی در سال 2016


نگاهی به وضعیت واقعیت مجازی در سال 2016

سال ۲۰۱۶، سال به تحقق پیوستن بسیاری از گمانه زنی ها و پیش بینی ها در مورد واقعیت مجازی است. اواخر سال گذشته بالاخره شاهد ارائه ی تجهیزات واقعیت مجازی با قابلیت تعامل با کاربر بودیم و امسال همه چیز برای عمومی شدن این فناوری جذاب و دسترسی به همه ی قابلیت هایی که از آن انتظار داریم مهیا است. با زومیت همراه باشید.


سرانجام بعد از سال ها تلاش و تحقیق، اکنون واقعیت مجازی در دسترس ما قرار دارد و بسیار هیجان انگیزتر از چیزی است که انتظارش را داشتیم. در حال حاضر بسیاری از نام های مطرح دنیای فناوری نظیر آکیولیس (Oculus)، فیس بوک، سامسونگ، اچ تی سی، سونی، ولو (Valve) و البته گوگل پیشگامان فناوری واقعیت مجازی محسوب می شوند و با تکیه بر مجموعه ای پویا از تولیدکننده ها، طراحان و ایده پردازهای بلندپرواز درصدد ساخت آینده ای درخشان و رویایی هستند که در آن همه به هدست های واقعیت مجازی نیاز خواهند داشت.


در سال ۲۰۱۶ بیشتر از ۲۵۰ تولیدکننده ی فعال و آینده دار با سرمایه ای حدود ۴ میلیارد دلار به وارد بازار واقعیت مجازی شده اند و پیش بینی می شود که مجموع سهام عمومی این بازار تا آخر سال بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارزش پیدا کند.


واقعیت مجازی دیگر احتمال نیست و به زودی شاهد فراگیر شدن آن خواهیم بود



واقعیت مجازی پدیده ی جدیدی نیست ولی در بین دهه های ۸۰ تا ۹۰ قرن بیستم، ایده ی به کارگیری آن به عنوان یک کالای مصرفی عمومی شکست خورد و این فناوری به موضوعی برای تحقیق در آزمایشگاه های تخصصی نظامی و پروژه های دانشگاهی تبدیل شد. ایده ی بازگشت دوباره واقعیت مجازی به بازار کالاهای مصرفی در سال های اخیر، شباهت زیادی به روند تبدیل سوپرکامپیوترهای عظیم الجثه ی آزمایشگاهی به کامپیوترهای کوچک شخصی دارد. به هر شکل اکنون دسترسی به فناوری واقعیت مجازی با قیمت های مناسب و کیفیت بالا امکان پذیر شده است.


در حاضر با توجه به حضور بیش از ۲۰۰ هزار تولیدکننده ی فعال و حداقل ۷۰۰ استارتاپ آینده دار در سراسر دنیا و البته غول های فناوری که قبلا به آن ها اشاره شد. عمومی شدن واقعیت مجازی دیگر احتمال نیست بلکه صرفا باید منتظر زمان ظهور آن باشیم.


برای شناخت دقیق موقعیت فعلی واقعیت مجازی باید آن را از دو دیدگاه موردبررسی قرار داد. یکی نام های قدرتمند و سرشناسی که در این زمینه مشغول به کار هستند و دیگری تمهیداتی که برای برقراری ارتباط باورپذیر بین واقعیت مجازی و دنیای واقعی در نظر گرفته می شوند. در این مطلب نگاهی هم به رویکرد بسیار خلاقانه و کاملا نوین در صنعت واقعیت مجازی خواهیم داشت.


واقعیت مجازی بسیار جذاب است ولی هنوز در آغاز مسیر خود قرار دارد



نوآوری های آکیولیس، ولو و سونی نه تنها باعث کاهش قیمت هدست های واقعیت مجازی شده بلکه کیفیت این هدست ها را نیز به بهترین حد ممکن فعلی رسانده اند. به لطف تلاش های این شرکت ها مشکل برقراری ارتباط فیزیکی با دنیای مجازی از یک چالش فنی پیچیده به نقص هایی جزئی و قابل حل در رابط کاربری های خوش ساخت تبدیل شده است. البته نوآوری هایی مثل نمایشگر اسکن عنبیه (VRD) و بازخورد لمسی (Haptic) هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارند ولی حتی اولین نسل این فناوری های مکمل واقعیت مجازی برای ارتباط آن با کامپیوتر یا کنسول بازی، بسیار قدرتمندتر از آن چیزی است که تا چند سال پیش گمان می رفت.

تاریخ ثبت مقاله: 1395/1/5    تاریخ به روزرسانی مقاله: 1395/1/5
منبع: http://www.topinearth.com/Content/Fa/15738
بازديد: 895
امتیاز: 0
نام کاربری نویسنده: myfile95

 

امتیاز دهی

لطفا به مقاله فوق امتیاز دهید:






نظرات شما

شما می توانید درباره مقاله فوق نظر دهید:

نام و نام خانوادگی:

متن تصویر مقابل

 


کلمات کلیدی: مجازی ، واقعیت ، قابلیت ، پدیده ، فناوری ، دنیای واقعی ، ارتباط ، نوآوری ، موقعیت ، سوپر کامپیوتر ، تحقیق

اشتراک گذاری این مطلب در لینکدین   اشتراک گذاری این مطلب در فیس بوک   اشتراک گذاری این مطلب در تویتر   اشتراک گذاری این مطلب در کلوب   اشتراک گذاری این مطلب در گوگل بوک مارک   اشتراک گذاری این مطلب در یاهو   اشتراک گذاری این مطلب در گوگل پلاس وان   ارسال این مطلب به ایمیل دوستان

 

ايميل مارکتينگ ...

کار در خانه با در آمد ميليوني ...