خود را جای مشتری بگذارید | راه های ساده برای شاد کردن مشتری

22 فروردین 94 ساعت 00:38
خود را جای مشتری بگذارید | راه های ساده برای شاد کردن مشتری

روزی ده دقیقه تمرین « مشتری مداری » بکنید. فکر کنید اگر حای مشتری بودید، چه می کردید. شاید به نظر کار مشکلی باشد، ولی ممکن است در کسب و کار شما تاثیر مثبت بگذارد. به تذکرات مشتری ها توجه کنید. نظر آن ها را جویا شوید. در حق هر یک از مشتری ها، کار ویژه ای انجام بدهید. از یک مشتری که برایش احترام خاصی قائل هستید، بخواهید تا نظریات خود را ارائه بدهد. با رویی گشاده اشتباهات خودئ را بپذیرید. از مشتریان خود عبرت بگیرید.
تقریبا ۴۰ سال پیش بود که یک موتورسیکلت خریداری کردم. هنوز یک کیل.متر نرانده بودم که ناگهان موتور ایستاد. چند تا لگد نثار موتور کردم و به شانس خود لعن و نفرین گفتم. مغازه داری که متوجه من شده بود، جلو آمد و گفت :
« بنزین تموم کرده! »
« از کجا فهمیدی؟ »
« فروشنده ها بنزین نمی دهند و به مشتری هم نمی گویند. »
اگر فروشنده خود را به جای مشتری می گذاشت، هرگز چنین کاری نمی کرد. لازم نیست لیسانس و فوق لیسانس داشته باشید تا این چیزها را بدانید، فقط کمی عقل سلیم لازم است.
وقتی خیر مشتری را بخواهید، آن وقت برای خدمت به او هر کاری از دست تان برآید، انجام مکی دهید. در این صورت میزان منافع شما بالا خواهد رفت.


نکته مهم در کسب و کار، افزایش شخصیت شغلی و حسن شهرت شماست. اعتبار و شهرت به تدریج و اندک اندک به دست می آید. در حالی که از دست دادن آن بسیار سریع اتفاق می افتد. مشتری ها اغلب منطقی فکر می کنند. هر مشتری برای خود غروری دارد. باید غرور مشتری اقناع بشود. این وظیفه ی مدیریت است که راه هایی پیدا کند تا بتواند غرور مشتری را راضی نگه دارد. گاهی لازم است که در مقطعی از کسب و کار از سود کلان چشم پوشی کنید. این گذشت شما در یک مقطع زمانی باعث می شود سودهای کلانی در اینده به دست آورید. این حقیقت را باید درک کرد که اداره ی کسب و کار یک هنر است.
افکار مدیریت کسب و کار باید حول محور مشتری دور بزند. در کار خود باید ابتکار و خلاقیتی داشته باشید که بتوانید معجزه کنیدف برای این که این معجزه به حقیقت بپیوندد، راهکارهای زیر را به کار ببنید و امتحان کنید :
افکار خود را به صورت کلمات پیاده کنید
کلمات خود را به صورت عمل درآورید
اعمال خود را تمرین کنید تا به صورت عادت درآیند
عادت خود را به صورت شخصیت در خود شکل بدهید
با تمام ظرفیت و توان خود کار کنید. انسان دارای حواس ششگانه است و با همه ی آن ها پا به عرصه وجود می گذارد، اما از همه آنها استفاده نمی کند. آن هایی که از همه ی استعدادهای خود استفاده می کنند، مردمان موفق تری هستند، زیرا استعدادهای ذاتی را که خداوند به آنها ارزانی داشته ضایع نمی کنند. در محسط کار برای جلب رضایت مشتری، باید از همه ی قوای خدادادی بهره گرفت تا شاهد موفقیت بود.



منبع : کتاب « راه های ساده برای شادکردن مشتری » نوشته ی پرومودا باترا ترجمه ی طوبی یکتایی - چاپ دوم ۱۳۸۶ - کتابسرای تندیس

امتیاز دهی به مقاله



 
ثبت نظر، سوال و ... :
شما می توانید درباره خود را جای مشتری بگذارید | راه های ساده برای شاد کردن مشتری نظر دهید یا سوال بپرسید:
نام و نام خانوادگی:
ارسال
نظرات (1)
ترتیب
خدیجه صادقی کد: 330

باسلام
مطلب خیلی خوبی بود بازم از این مطالب بگذارید مرسی

پاسخ
1394/4/27
ans_result_330
کلمات کلیدی: خود را جای مشتری بگذارید | راه های ساده برای شاد کردن مشتری ، خود را جای مشتری بگذارید ، راه های ساده برای شاد کردن مشتری ، مشتری مداری ، مشتری ، استاندار ایزو 10002 ، استاندار ایزو 10004